Vakantiejournaal - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Olga Sampers - WaarBenJij.nu Vakantiejournaal - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Olga Sampers - WaarBenJij.nu

Vakantiejournaal

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

03 September 2022 | Guatemala, Antigua

Een blog schrijven terwijl we ‘gewoon’ op vakantie gaan? Waarom en voor wie zou ik me die druk opleggen? Nou, het voelt gelukkig niet als druk en zo hebben wij straks een mooi vakantieverslag om toe te voegen aan de foto’s! En mijn onvoorwaardelijke fans (pap[e-38]mam) vinden het vast fijn om meer mee te krijgen dan eens per week een appje met ‘Ja we leven nog, alles goed hier!’ Win-win situatie.

Gaat het straks wel als druk voelen, dan komt er geen vervolg. Blijft toch vakantie ;)

Onze vakantie dus. Zoals onze inner circle heel goed weet, dromen we graag groot en vooral ver! De grootste (en verste) droom viel in 2020 in duigen. Ja, dat blijft balen, maar dankbaarheid overheerst nog steeds. We zijn dankbaar dat we terug konden naar familie[e-38]vrienden, dat in onze directe omgeving niemand is overleden aan COVID-19 en dat we met ons werk een steentje bij hebben kunnen dragen in het bestrijden van de pandemie.

Na vorig jaar heerlijk gekampeerd te hebben in Italië en een korte huwelijksreis naar Bonaire, zijn we nu weer op pad naar exotischere oorden: Guatemala en Belize.

Veel gestelde vraag: hoe kom je daar nou bij? Nou, ik zag een week of 4 geleden een plaatje van een strand in Belize en dacht ‘why not’?

Why not.. oké eerlijk is eerlijk. Er zijn genoeg redenen om dit soort reizen niet te maken. Kijkend naar onze ecologische footprint, is dit bijvoorbeeld een hele slechte keuze. De kans dat we de komende weken daarbij net zoveel vlees eten als normaal gesproken in een heel jaar, is ook nog eens groot. Zoals je al merkt, denken wij hier ook over na, maar we hebben een andere keuze gemaakt. Dus lees vooral niet verder als je de bestemming meteen koppelt aan de immense CO2 uitstoot.

Onze voorbereiding was verre van optimaal. De zomer doorgewerkt, zodat onze collega’s fijn op vakantie konden en daarnaast ‘iets’ met een verbouwing thuis. Inchecken lukte de dag voor vertrek niet en we begrepen er niks van. Tot we er op het vliegveld achterkwamen dat voor onze stopover in Washington een soort ‘visumaanvraag’ nodig is. Handig, oeps. Dus meteen in de actiestand. Zo’n digitale aanvraag mag 72 uur duren, niet helemaal wat we voorzien hadden.. Gelukkig zijn onze verledens braaf genoeg en werden we binnen het uur goedgekeurd! We waren alsnog mooi op tijd bij de gate.

De vlucht naar Washington verliep soepel. Na de overstap bleken we echter in een defect vliegtuig te zitten, dus vertraging. Goed om alvast te wennen aan het Latijns Amerikaanse ritme ;).

Na uiteindelijk 24 uur reizen kwamen we aan in Guatemala City. Met de taxi zijn we vlot verplaatst naar Antigua (de oude hoofdstad) en daar hebben we als roosjes geslapen in onze super-de-luxe hotelkamer! De hele nacht heeft de regen op straten gekletterd, heerlijk rustgevend geluid. Klein detail; het is de piek van het regenseizoen hier. Dus die melkflessen zijn straks nog steeds melkflessen.

Tijd om die schone slaper naast me wakker te maken en lekker te gaan ontbijten.

Fijne zaterdag!

• 03 September 2022 - 16:54

Heleen :

Hallo jullie 2
    Een gezellige leuke leerzame en vooral veilige reis.
    Gr heleen en emile

• 03 September 2022 - 17:36

Jenny:

Geniet ervan lieverds!

• 03 September 2022 - 19:05

Eline:

Wat een leuk geschreven stukje! Kijk nu al uit naar de volgende;-) Heel erg veel plezier samen. Geniet!

• 03 September 2022 - 19:31

Elma:

Oh jeej! Fijn dat jullie, als gegoede burgerij, snel een visum konden krijgen. Een verder soepel-lopende vakantie toegewenst. ;-)

• 03 September 2022 - 21:40

Hans & Ria:

Hallo Olga en Mikal,
    Een teleurstelling hebben jullie in 2020 al gehad, de eerste amerikaanse hobbel hebben jullie al genomen en nu gaan wij er vanuit dat de rest op rolletjes loop en dat we nog vele mooie verhalen mogen lezen.

Hans & Ria (vanoet t raegenechtige Italie)

• 04 September 2022 - 08:09

Joke Van Tol:

Hallo globetrotters,
    Heel veel plezier en bovenal volop genieten van natuur, cultuur en elkaar.

• 04 September 2022 - 08:13

Joke Van Tol:

Hallo Olga,
    Zo ver van huis je verjaardag vieren, dat is wel bijzonder.
    Dat krijgt toch een wat andere dimensie.
    Geniet vandaag van de kleine attenties, die er ongetwijfeld zijn.

• 04 September 2022 - 09:10

Suzanne Steijvers :

Hey, wat super leuk om zo een beetje mee te mogen genieten van jullie reis!
    Heel veel plezier!

• 04 September 2022 - 10:41

Marjolein:

Hey Olga,
    Fijne vakantie en geniet er samen van.
    Leuk om jullie verhalen weer te mogen lezen.

• 04 September 2022 - 10:59

Helma:

Hoi Olga, veel plezier samen. Een bijzondere reisbestemming hoort wel bij jullie. Kijk uit naar de volgende berichten.
    Groeten, Helma

• 05 September 2022 - 12:37

Colette:

Wauw. Weer ein nuuj avontuur!
    Geneet d'r van!!