All good things come to an end - Reisverslag uit Herkenbosch, Nederland van Olga Sampers - WaarBenJij.nu All good things come to an end - Reisverslag uit Herkenbosch, Nederland van Olga Sampers - WaarBenJij.nu

All good things come to an end

Blijf op de hoogte en volg Olga

26 Juli 2012 | Nederland, Herkenbosch

Hallo allemaal,

Vanuit het zonnige Nederland bij deze mijn laatste reisverslag. Het Indonesië-avontuur zit er alweer op. Het klopt echt wat ze zeggen: time flies when you’re having fun. Hoewel ik het super leuk vind jullie (straks) weer te zien, zijn de afgelopen 3 maanden voorbij gevlogen en zou ik het niet erg vinden er een extra maandje aan vast te plakken.
Voor er een heel dramaverhaal van te maken, zal ik eerst nog even vertellen wat er afgelopen week nog allemaal is gebeurd.

Al afscheid nemende van Marije op woensdag 18 juli smste Marjan, een meid die we al eerder in de bus+trein in Kuala Lumpur hadden gezien (waar ik me destijds op ergerde omdat ze al haar afval liet slingeren) en waarmee ik de Borobudur heb bekeken. Met Marjan heb ik mijn laatste dagen, inclusief feestuurtjes doorgebracht. Er is heel wat voedsel met fruitsapjes op de night market genuttigd en er zijn heel veel (gratis) cocktails doorheen gejaagd.
Op donderdag zijn we in alle vroegte naar het centraal gelegen Ubud vertrokken met het plan Monkey Forest en de kunstmarkt te bekijken en verder vooral rustig aan te doen. Nu zijn plannen er natuurlijk om van af te wijken. Na wat aapjes en tempels (?) te hebben gezien, liepen we Telmo en Pedro, twee surfinstructeurs van het strand, tegen het lijf. Zij waren onderweg met een jong Maleisisch stel met een privé-auto. Al snel werden we uitgenodigd mee te gaan. Dus: change of plans. De rest van de dag hebben we rijstvelden, de vulkaan (waar ik eerder met pap en mam was geweest) en Bali’s mooiste surfspots in onder andere Padang-Padang en Uluwatu gezien. Niks te klagen dus!
Vanaf donderdag deelden de rommelige Marjan en autistische ik ook mijn huisje. Het leverde mooie plaatjes op ;)

Vrijdag heb ik eindelijk weer gesurft! ’s Avonds nog een mooi afsluitend feestje met onder andere Jojo en Hery van de surfschool.
Zaterdagochtend (21 juli) besloten we in alle vroegte toch nog maar eens te gaan surfen. Helaas was het tij te hoog en was het dus geen mooie afsluiter, maar het was lekker nog even in het water gelegen te hebben. Om mijn verblijf in Indonesië af te sluiten, hebben we uitgebreid geluncht bij Pro-surf. Hier heb ik vervolgens van iedereen afscheid genomen en al snel was het tijd om naar het vliegveld te gaan.

Sampai jumpa Indonesië…

En dan Kuala Lumpur part 2! Aangekomen in het hostel zaten Tanja, Tine en Marit (studiegenootjes en Palembang lotgenoten) al in de startblokken voor de girls night out. Na een snelle omkleedbeurt zijn we dan ook de stad in gegaan. Na even zoeken, zijn we in dezelfde kroeg belandt, waar Maaike en ik een maand geleden zijn geëindigd: Johnny Walker. Goede muziek, gezellige sfeer en betaalbare drankjes; top dus! Hier kwamen we vier Brabantse kerels tegen met wie we de avond al zittende op de stoep voor een supermarkt hebben afgesloten…en toen was het alweer ochtend, aiii…
Zo’n 4 uurtjes later heeft de rest z’n reis weer voortgezet. Voor mij een rustdagje in KL op de planning. In de Lake Gardens heb ik uiteindelijk nog de orchideeën- en vlindertuin bekeken alvorens op een bankje aan het water in slaap te vallen. ’s Avonds ben ik gaan ‘dineren’ in bruisend Chinatown en vervolgens vroeg naar dromenland vertrokken.
De volgende ochtend (23 juli) nog een stadswandeling, een bezoek aan Nanas Bukit (een park in hartje KL, waar ik erg geliefd was onder de muggen) en wat winkels kijken. Na het souveniershoppen stond het laatste avondmaal gepland. Uiteraard werd de keuze Capcay (heel veel groenten).

De reis naar het vliegveld verliep snel. De vluchten en wachttijden waren erg lang, maar voor je het weet, sta je weer met twee benen op Nederlandse bodem: back to reality…

Als allerlaatste/ afsluiter van deze blog, wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties en lieve berichtjes. Elke keer is het weer fijn iets van het thuisfront te horen! :)

See you next trip!

Een laatste dikke knuffel, Olga

Ps. Er zullen zo nu en dan nog wat foto’s binnendruppelen, de update tot nu toe (zonder KL):
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.386526394729859.86280.100001175047193&type=1&l=88392d4256

  • 27 Juli 2012 - 11:53

    Char:

    Mooie verhalen :) heb ze ech met plezeer gelaeze.
    Tot snel! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olga

Hoi allemaal! Drie keer is scheepsrecht, wordt weleens gezegd... Na mijn vorige buitenlandstages in Italië en Duitsland, wordt het nu toch tijd een weblog bij te houden. De reis gaat dit keer naar Indonesië! Veel lees'plezier' en alle reacties zijn natuurlijk welkom! Liefs, Olga

Actief sinds 24 April 2012
Verslag gelezen: 795
Totaal aantal bezoekers 146390

Voorgaande reizen:

02 September 2022 - 22 September 2022

Vakantie Guatemala&Belize

06 Maart 2020 - 15 Augustus 2020

NZ, Australia, Indonesia 2020

14 Juni 2018 - 01 Juli 2018

Boat Refugees 2018

06 Juli 2017 - 23 Juli 2017

Boat Refugees 2017

17 Juli 2016 - 27 Augustus 2016

Malawi & Zambia 2016

04 April 2013 - 09 November 2013

Indonesia and South East Asia 2013

25 April 2012 - 24 Juli 2012

Het Indonesië-avontuur 2012!

Landen bezocht: