Hello Miss! - Reisverslag uit Palembang, Indonesië van Olga Sampers - WaarBenJij.nu Hello Miss! - Reisverslag uit Palembang, Indonesië van Olga Sampers - WaarBenJij.nu

Hello Miss!

Door: olgasampers

Blijf op de hoogte en volg Olga

27 April 2012 | Indonesië, Palembang

Hoi allemaal,

Inmiddels ben ik ongeveer een dag op de plaats van bestemming en tot nu toe verloopt alles goed.
De lange reis viel 100% mee! De eerste vlucht (naar Dubai) mocht ik 3 stoelen delen met Christaan, een echte blonde Hollander uit Zwolle. Veel gekletst, 2 filmpjes gekeken en de reis was voorbij. In Dubai hebben we even een kijkje genomen in de business lounge, waarna we alweer snel in de vertrouwde Burger King terecht kwamen. Na een paar uurtjes wachten, ben ik vervolgens doorgevlogen naar Jakarta. Deze vlucht heb ik slapend doorgebracht. In Jakarta werd de overstap naar Palembang gemaakt. Aan het haperende praatje van de piloot te horen en aan de mensen om me heen te zien, vliegen er niet zoveel blanken/niet-aziaten naar Palembang. Tijdens het horen van ‘goojemorgen maedje…de wereld is van os vandaag!’ was er even een slikmomentje, maar gelukkig stond me een warm welkom (letterlijk en figuurlijk) te wachten. Eenmaal aangekomen, begon het spektakel: van jong tot oud, ze staren allemaal! Ook het “hello miss, how are you?” vloog me om de oren. Yiska, een vriendin van de vorige co-assistenten, kwam me al snel ophalen en heeft me naar het guesthouse gebracht. Na een frisse douche, waar enige mentale voorbereiding voor nodig was, ben ik snel in bed gekropen.

Na lekker te hebben uitgeslapen, ben ik vanochtend boodschappen gaan doen, een uitdaging op zich ;) Om twee uur werd ik door Yiska opgehaald voor een ‘late lunch’. Samen met haar jongste zusje zijn we naar de mall gereden (lopen doen hier alleen gekke blanken). Hier heb ik mogen proeven van de Indonesische keuken. Dit stond er op het menu: pempek (traditioneel Palembangs gerecht; vis gemengd met meel en dan gekookt of gefrituurd), iets met kip, iets heel pittigs, iets met vis en broccoli met een krabsaus die qua uiterlijk veel weg had van sommige soorten afscheiding uit mijn vorige coschap… Het was allemaal heel lekker --> zelfs de saus!
Vervolgens zijn we nog een paar uur in de mall blijven hangen. Met een overload aan aandacht, heeft Yiska me weer terug naar het hotel gebracht. De sjans van vandaag zou de sjans van de afgelopen 22 jaar opgeteld makkelijk overstijgen, maar mam: maak je geen zorgen, al het mannelijk schoon wat ik tot nu tegen het lijf ben gelopen (op een godsdienstig geaccepteerde afstand uiteraard), zal me er niet van weerhouden in juli weer terug te vliegen naar Nederland.

Morgen staan het zoeken van het ziekenhuis, een fruitwinkel en opnieuw een ‘chill’ middagje op de planning. Zondag komt Carmen en is het bijna tijd om te beginnen aan het coschap!

Zo, jullie zijn weer op de hoogte…
Fijn weekend, co-borrel ze en geniet van Koninginnedag!!

Liefs, Olga

• 27 April 2012 - 15:49

Vieke:

Wat een reis en sjans ;-) Nog geen huwelijks-aanzoek gehad? In Malawi had ik er 3 maar in Nederland nog geen 1 ;-) Heel veel plezier en succes daar!

• 27 April 2012 - 15:52

Jeske:

Hey Olga,

Fijn te horen dat je goed bent aangekomen.. en dat je weer terug komt in juli;) haha geniet lekker van je middagje morgen en succes met het begin van je coschap!

Liefs!

• 27 April 2012 - 16:20

Christianne:

heey ollie!

Fijn te hure datse good bis aangekomen! Gelukkig kinse doa och n bietsje lekker eten (ochal ziet t dr dan neet zoe lekker oet haha) Veul plezeer!

XX

• 27 April 2012 - 16:30

Yvonne:

Zo te horen moet ik ook naar Indonesie komen ;) Fijn dat je vliegreis is meegevallen, geeft mij wat moed voor mijn rechtstreekse vlucht naar Zuid-Afrika! Geniet van alle nieuwe indrukken,
    X

• 27 April 2012 - 17:58

Sandra:

Hee buurvrouw!
    Goed om te horen dat je reis goed verlopen is en dat je het tot nu toe naar je zin hebt. :)
    Hier verloopt alles just like normal.. ben je grotje aan het bewaken hihi, aangezien de krukken ondertussen ook weer in gebruik zijn.

Jij ook een fijn weekend en ik zal je reisverslagen blijven volgen!

xx Sandra

• 27 April 2012 - 20:17

Catherine:

Olga meadje,

Leuk um te leze dasse dien plekje doa al un bietsje gevoonde hebs, meh kin 't dien stalletje euvertreffe?! Blij um te leze dat die kearels mer tegevalle, waal good veur 't ego ;) Hiel veul succes op dien cosjap en geniet drvan, ig been jaloers en kiek oet noa dien vollegend versjlaag!

Veul leefs van catherientje

• 27 April 2012 - 23:23

Carmen Glorie:

Hee Olga! Mooi dat je goed bent aangekomen :)
    Hello miss is nog steeds beter dan 'Hello mister' wat mij al 2 weken wordt nageroepen (blijkbaar enige woordje dat ze kennen). Ik heb je nummer nog niet ontvangen, maar ik ben bereikbaar op het volgende indonesische nummer: 0821 4557 5751
    Kunnen we vanmiddag even bellen om te kijken hoe en wat morgen!

• 28 April 2012 - 10:12

Loes:

Hey Olga,

Fijn dat alles goed gaat! Je verhaal is nu al het ideale SOG-moment, dus ik hoop dat er vele zullen volgen ;). Ik hoop dat niet al te veel dingen een 'mentale voorbereiding' nodig hebben ;), maar dat komt vast goed.

Kus Loes

• 28 April 2012 - 18:22

Marleen:

Ha! Fijn om te laeze desse good bus aangekomme, vaol plezeer en succes vanaaf maondig! :)